Montag, 7. September 2015

Strategiewechsel im Venture Capital - Markt #2

Von Ralf Keuper

Dass auch der VC-Markt sein Gesicht verändert, liegt in der Natur der Sache. Allerdings lassen einige jüngere Entwicklungen aufhorchen. Auf diesem Blog war die Akzentverschiebung im VC-Markt bereits häufiger ein Thema:
Auf Techcrunch glaubt Ross Baird in We’re At The Beginning Of A Venture Capital Revolution eine stärkere Hinwendung des VC-Marktes zur Realen Ökonomie festzustellen. Bei der Gelegenheit entdecken die Investoren gleich den Charme der Provinz: 
Startups outside the traditional bulls-eye locations of venture firms have better valuations for investors, lower costs for management and often have entire communities rallying around their success. Investors willing to go off the radar of normal investors are gaining a competitive advantage — and they’re creating a balanced, successful economy in the process.
Statt sich also bei der Jagd auf Einhörner zu verausgaben, sollten die Investoren und Unternehmer eine langfristige Perspektive einnehmen und einen, wie wir hierzulande sagen würden, nachhaltigen Ansatz verfolgen.
Venture capital has built iconic companies, and delivered outstanding value for a handful of people in a select few cities. Yet great entrepreneurs everywhere want to build a more inclusive, balanced and relevant economy — and they have the potential.
Ein Rat, der auch von Tom Siebel hätte stammen können:
The fact is, that the world of E-Business is a wide open field, where access to the technology is only step one. The key to success in this space, as in business general, is to exceed your customer's expectations - and then do it again. That's a whole lot more challenging than plugging in to a server. The challenge is long term too. (in: Cyber Rules)

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