Samstag, 16. April 2016

Banking in der Plattformökonomie #4

Von Ralf Keuper

Die Bank als digitale Plattform nimmt schärfere Konturen an. Ablesen lässt sich diese Entwicklung u.a. an verschiedenen Beiträgen der letzten Zeit, wie der kleinen Serie von David Brear und Pascal Bouvier: 
Und auf diesem Blog in:  
Daneben gibt es auch Beiträge, die das Thema allgemeiner oder branchenübergreifend angehen, wie Here’s the advantage that keeps Silicon Valley ahead of the world

Definition Plattform:
A platform isn’t a new concept, it is simply a way of building something that is open, inclusive, and has a strategic focus. Think of the difference between a roadside store and a shopping center. The mall has many advantages in size and scale and every store benefits from the marketing and promotion done by others. They share infrastructure and costs. The mall owner could have tried to have it all by building one big store, but it would have missed out on the opportunities to collect rent from everyone and benefit from the diverse crowds that the tenants attract.
Dazu passen die Geschäftsmodelle Brand Profit und Switchboard Profit.   

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen